AlcatrASS!

Jag älskade filmen. Alcatraz alltså. Med Clintan i sotarmössa och all sin prakt, som med sked, coolhet och finess tog sig igenom fängelsets ogenomträngliga väggar. I slutet av 70-talet tror jag bestämt det var.

Raaaw!

Mm, 70-talet, då var det minsann sweet life! Velourdräkter, brun mat och kärnkraftsdebatt – jag minns det som igår!  …eller iofs, min enda koppling till det årtiondet är att mina päron en ruggig decemberdag antagligen insåg att det inte gick något bra på tv och att det helt enkelt inte fanns något bättre att göra än att bedriva älskog. Nio månader senare belönades de med ett fantastiskt och gigantiskt rödlätt kolikbarn som i framtiden skulle komma att förvirra er med för långa meningar och spretiga fängelseinlägg på en viss blogg på ett visst internet…

Ginger, and proud of it!

Anyhoo. Den nya serien om det klassiska fängelset – med skådespelare som hon den blonda du vet, han storvuxne från Lost och han den där andra gamla snubben från Jurassic Park – den suger faktiskt ganska ordentligt. Nu har jag bara sett 1,5 avsnitt, men det räcker för mig – om det är något jag är bra på är det att döma snabbt! Är det inte förresten jävligt märkligt att ”döma” stavas med ett ”M” och att ”drömma” stavas med två? …är det inte också lite märkligt att jag fokuserar lika bra på ämnet i fråga som en tvååring? Förstå då vilket kaos det är i min hjärna. Jeez.

Fängslande? I think not.

Alcatraz är helig mark för sjalingen! Man kan inte bara köra lite övernaturligt mumbojumbo, låta 300 förvunna interner återvända till nutid utan att åldras och sen köra något usel CSI Torslanda-touch på det hela. Var är skedarna!?

Förlåt, det här blev ett virrigt inlägg. Hej då.

Till startsidan

3 svar to “AlcatrASS!”

  1. muskelknutten Says:

    I’m …speechless…

    Jag har nu tack vare dig jätte ont i min mage för att du är så pinsam och lägger upp sånna där filmer på ”dig själv” på youtube, JEESUS!! ^^
    don’t be so angry! but stay proud! *peace 😉

Kommentera

