Mixed emotions och en skållad lem

I torsdags var det teambuilding med jobbet.
”Hemlig aktivitet” hade det mejlats ut om tidigare under veckan och jag hade naturligtvis blivit alldeles kallsvettig och dödsångestig när jag funderade på vad det kunde röra sig om för illvillig plan. Någonting med revyer var nog det värsta jag kunde tänka mig. Det eller Zumba.

Men vi lagade faktiskt mat ihop. Lyxig god mat också och med världsmästarkockar som coachade oss runt bland karotter och sparrisar. Fisk rensades, potatisar skalades och tallrikar pimpades. Framförallt drack vi vin ihop, och då kan det såklart inte gå fel!

Barnmat.

…men det kunde det ju såklart. Yours truly var såsansvarig och skulle med stark hand mixa den kokande sörja som till slut skulle bli en skummig och väldigt yummy vichyssoise.
Men vichyssoisen ville annat.
Vichyssoisen ville döda mig.

Likt en blodtörstig rabiespanter slängde den sig plötsligt ur mixern och attackerade glupskt min stackars bräckliga porslinssläta (men nästan absurt muskulösa) underarm (se bild), som chockades svårt och började tappa hud direkt (se bild igen. Nära den här gången). För övrigt gör den där bilden INTE skadan rättvisa alls! Om ni vill så lägger jag upp ytterligare bilder på hur freaky jag ser ut nu. Men risken är att ni dör av skräck och äckel. Skräckel!

Den ledsna kocken.

Trots dödskada så slutade kvällen bra med reggaebugg, ölfrossa och en jävla massa teambuilding. Hence, succé!

Till startsidan

2 svar to “Mixed emotions och en skållad lem”

  1. muskelknutten Says:

    Du borde ta till sjukhussängen så du får vila upp dig lite…. de kan inte va lätt för dig just nu

Kommentera

