En freudefull natt

I natt jag drömde något som
jag aldrig drömt förut
jag drömde att jag buggade
med en huggorm och en snok

Det var med en aningen förvånad min som jag slog upp ögonen i morse. Penntrollsfrilla, dregel i mungipan, jox i ögat och en sjuk sjuk dröm kvarglömd längst bak i hjärnan. Ja ja, det är tråkigt att lyssna på folks drömmar, men nu kan ni ju inte gärna sluta läsa nu, eller hur?

Plötsligt stelnade huggormen till och rörde sig lite spastiskt när vi stod där på dansgolvet och svängde loss. Jag höll huggormen i vänster hand och snoken i högra. Naturligtvis blev jag orolig över huggormens hälsa, trängde mig fram genom folkmassan och lämnade utestället.

Jag på danshumör.

Huggormen tappade medvetandet och jag fick panik. Peter Z, en kär vän från högstadiettiden låg aspackad på jägermeister på en brygga precis utanför dansstället. ”Kan du mun-mot-mun-metoden!?” skrek jag till honom och pekade på den sjuka ormen. Och vaknade.

Drömdöm lagom!

FY FAN vad Freud skulle må av att få ta tag i den där drömmen! Giftormar som man ger första hjälpen på kan ju till och med jag lista ut vad man kan läsa in i. Peter var/är en sjuhelsikes valthornsspelare faktiskt, så det kanske var därför jag valde ut just honom till den här drömmen. För lungkapaciteten typ. Sen gjorde hans föräldrar väldigt god äppelmust, men det tror jag inte har någonting med saken att göra.

Hm, jag är nu lite för djup för mitt eget bästa tror jag bestämt och går och lägger mig med ormarna igen. Natti.

Funny Animal Gifs - Animal Gifs: Niiiight.
Till startsidan

Kommentera

