Sökes: Kvinna utan knotor

Det har hänt någonting magiskt. Ja det är lite som en saga faktiskt. I min desperation efter att DN cyniskt slutade med kontaktannonser förra året så har jag äntligen kommit över en ny källa till de sinnessjuka texterna. Vilket media ställer alltid upp i vått och torrt? Vilket media är alltid bara en knapptryckning borta? Vilket media påminner om ett dataspel från 70-talet? …jo, text-tv såklart! ❤

3
Akademisk gentleman, 30-40-talist,
rökfri, måttlig, sund, gärna advokat,
läkare, tandläkare eller arkitekt sökes.
Du är stilig, elegant, jordnära,
mång
språklig, humoristisk, trygg
och om
tänksam.

Kommentar: Men känn ingen press! Jeez. En humoristisk tandläkare verkar ju för övrigt livsfarligt:

Tandläkaren: ”Vet du vad Fidel Castro säger hos barberaren?”
Du i tandläkarstolen med stora gummibeklädda nävar inkörda djupt i käften:
”Nää”.
Tandläkaren:
”Låt skägge vara!”
(Du frustskrattar, rycker till och får tandläkarborren uppkörd i hjärnan. Och så var det med den kärleken)

2
Scorpionkille söker scorpiontjej.

Kommentar: Jag föraktar stjärnteckengänget i annonsträsket. På riktigt. Och om man nu ska skriva dödstråkig stjärnteckensannons som dessutom är dödskort kan man då snälla åtminstone stava rätt på ordet SKORPION som ändå utgör 85% av annonsen!? FRUST!

1
Kille, 39/180/85, ser bra ut. Jag
söker en tjej för att lära känna,
men om personkemin stämmer
är kravet att förlovas och få barn.
Mullig eller smal (ej knotor).

Kommentar: Han pekar med hela handen åtminstone, det får man ge honom. Det som talar emot honom är väl det där lilla narcissistiska draget och den allmänna sinnessjukdomen. Parentesen är fruktansvärt rolig! …och bara fruktansvärd.

Här kan ni läsa andra kontaktannonser

Till startsidan

5 svar to “Sökes: Kvinna utan knotor”

  1. KK Says:

    Tror du inte han menar bandet Scorpions?

  2. muskelknutten Says:

    Jag gillar annonsen med kravet, känns som att han börjat känna av den biologiska klockan där, fritzelnerverna börjar rycka, och nu slår han på stort genom sveriges egna texttv, som jag mer eller mindre trodde hade upphört faktiskt, (kan bero på att jag inte har en tv..)

    nr 2 – jag tror din dröm om ormen, i grund och botten säger att du måste skaffa dig en orm…via blocket…

  3. bermudabenny Says:

    Alla kan vi relatera till fritzelnerverna! Klart karln ska få vara förlovad…varken hon vill eller inte. Hm.

    Men alltså, jag har lite svårt för ormar. De är liksom så lealösa och mössätande. Och då pratar jag inte om huvudbonader. Måste jag ha små stackars kaniner, möss och annat weird i frysen då? Tack men nej tack, i min frys ska det bara finns tre år gammal pyttipanna, sprit och monstruösa isklumpar.

    Men hallå, var finns din blogg nuförtiden?

    • muskelknutten Says:

      men nu tycker jag du e lite vrång, lite musbebisar i frysen har väll ingen dött av? maten (läs-din 3 år gamla pytt) tar ju inte smak heller …eller? så kan du göra roliga såna här festshottar med sprit och råttbebisar i, som man gör i mexio med ödlor,ormar och maskar.
      eller så gör du som min syster när hon hade ormar, vid sidan av hade hon en musfarm, och två-fyra styckna fick varannan vecka sätta livet till. I BELIVE IN YOU!! de där klarar du med glans och bravur

      och här är min blogg: http://juliettefigge.blogspot.se/
      dåligt uppdaterat på ett par dar, men du vet, livet har kommit i mellan.

Kommentera

