Käraktärer <3

Nämen hej framtida fru!

Ok jag erkänner, jag kommer att ha en livslång och sinnesjukt djup crush på rollkaraktären Liz Lemon i 30 Rock. Det borde alla normala ha. Andra tv-seriekaraktärer att gifta sig med (alt ligga med för de som föredrar det) utan inbördes ordning:

Gabrielle | Xena – Krigarprinsessan
• Lite klyschigt kanske, och en aningens svårjobbat eftersom Gabrielle har en misstänkt intim relation med Xena. Och att ta Xena freakin warrior princess i en fajt känns tufft, till och med för mig. Känslorna för Gabbe har uppriktigt sagt gått upp och ner. Men nu när tutt- och blodfesten Game of Thrones peekar, som till viss del påminner om Xena-tider, så har faktiskt tankarna gått tillbaka till min evigt lesbiska kärlek, Gabrielle.

Thomas Sullivan Magnum | Magnum, P.I.
• En no brainer. Sjukt korta khakishorts, ett skrev framhävt som aldrig förr, hawaii-skjorta fast snygg, dumgullig uppsyn och så behåringen. BEHÅRINGEN! Vi snackar fluffiga lockar, vi snackar jämnansad björnfäll över bröst/mage och vi snackar såklart om mustaschen. Herr. e. gud. Om jag nu inte får gifta mig med Thompa så snälla gulliga rara, låt mig åtminstone få VARA Thompa för en dag. En timme? En minut? En sekund? Frust!

Pärlan | Räddningspatrullen
• Inget snack, Pärlan ska med på listan. Dels för hennes humor och smartness, men också för den lila overallen som hon bär upp på ett onekligen imponerande sätt (raaaw!). Men framförallt så går vi way back, Pärlan och jag. Genom barndomens alla förvirrande skeenden så var det Pärlan som höll min hand och sa med sin pipiga och för övrigt sjukt jobbiga stämma: ”Det kommer att gå bra det här. Allt kommer att bli bra. Det är meningen att du ska se ut så där”. Vi bör nog varken gifta oss eller ligga med varandra Pärre och jag. Vi kanske kan bli BFF istället. Som Paris och Nicole typ.

Till startsidan

Kommentera

