Greetings from Croatia

I dag smäller det! Eller ja ok, i natt smäller det då. För då sätter jag mig på den buss som ska ta mig och typ 40 släktingar till Kroatien. Jag räknar med att resan tar alltifrån 35 timmar till sju dygn beroende på om vi får punka i Landskrona, vattenplaning i Gdansk eller blir överfallna av germanska vildingar i Flensburg. Jag vill helst inte tänka på hur många ben jag kommer att bryta under färden, men jag har ivarjefall kollat upp att jag är försäkrad för upp till en miljon kronor i sjukhuskostnader. Borde räcka, men det är långt ifrån säkert.

Ni som har varit med ett tag vet att det är ett lite av ett helvetiskt projekt för mig varje gång sommaren kommer. Solen är nämligen inte min tajtaste buddy och varje år måste jag övertyga den om att vi faktiskt kan gilla varandra om vi bara visar lite ömsesidig respekt och kärlek. Solen brukar vanligtvis bara frustgarva och bränna mina axlar lite extra, men den här gången kan vi faktiskt bli BFF, solen och jag. Jag går nämligen på piller nu.

Jepp ni läste rätt. Jag har nämligen shoppat hälsokostjoxtabletter som tydligen ska hjälpa i kampen mot solens illvilligaa strålar. Efter lite googling så visar det iofs sig att ett piller innehåller lika mycket magiskt soldödarmedel som ett kilo morötter. Och hur kan det vara dåligt. HUR!? Jag har även köpt en keps, men det vill jag helst inte prata om. Det är alldeles för traumatiserande och självutlämnande.

Men hörrni, håll blogg- och twitterläsarloberna redo för datorn följer med till Kroatien, och förhoppningsvis får jag tid att skriva lite mellan solstrider, ölbonanzas och släktslagsmål. Hejdåpåenstund!

Till startsidan

4 svar to “Greetings from Croatia”

  1. K Says:

    Men är piller verkligen bättre än morotsjuice??

  2. bermudabenny Says:

    Alltså K, om du vill ta livet av dig så är morotsjuice verkligen att rekommendera!

  3. muskelknutten Says:

    men hörru bermuda, Du måste ju använda solkräm alá 50 solskyddsfaktor när du är känslig, och smörja ditt gedigna sexpack och din tjurnacke me tillhörande axlar cirkus 2-3 gånger per dag. då brukar de gå bra att inte bränna sig. och sen borde du införskaffa ett jätte parasoll att gå runt med som solskydd. lite stökigt och bökigt kanske, men inga kräftröda axlar =)
    #tipsfrånpoffsetsomkanallt

Kommentera

