Släkt, semester och skärsår

Rabac.

Jag klarade mig helskinnad från resan till Kroatien. Bokstavligt talat alltså – mitt skinn var helt när jag återvände hem. Ihärdigt insmörjande med solskyddsfaktor 50, intima relationer med parasoll och ständig paranoid jakt på skugga låg bakom den otippade hudsuccén.

Men allt gick naturligtvis åt helvete ändå tillslut.

Ett par dagar efter att jag kom hem gick jag och tog en utelunch med några kolleger. En timme senare hade solen brutalt skurit mina armar rakt av och jag var återigen ett freak of nature.

Ladies, get in line!

Förresten, jag finns på Instagram nu. (@bermudabenny)

Även från en solstol i skuggan så har man det ganska bra. Böcker dräps en efter en, öl och drinkar sörplas i ett och man kan inte riktigt låta bli att roas av små barn i poolen som är så fabulösiskt lyckliga av flytdon, russinfingrar och klor i ögonen att de fullkomligt bubblar över av eufori. Skrattet får liksom inte plats i dem och fnittret mjukar upp den mest stenhårde machomannen. Tänk då vad det gör med en mjukis som jag! De gjorde mig nästan lika glad som labradorvalpar. NÄSTAN.

GULLI!

Vi var 40 personer som åkte, mellan 2 och 84 år gamla. Och jag kom överens med ALLA. Vad är oddset för det egentligen!? Det kan ju ha att göra med att jag var helt avdomnad av ständigt ölande och den 37-gradiga värmen, men hursom så var allting väldigt väldigt trevligt. Min släkt är förvisso lite knäpp ibland, men mest på ett bra sätt och jag är väldigt glad att jag fick följa med på resan. Även fast jag kommer att ha träsmak i resten av mitt liv.

Förresten. Så här såg bussen ut som vi åkte i:

Och förresten. Så här såg min utsikt ut i 35 timmar på hemresan. Psykiskt nedbrytande? VAFANTRORDU!?

BERMUDABENNY

Till startsidan

Kommentera

