Jag är Tilde de Paula

Hjärtslitande harmonisk.

Ja, jag är faktiskt Tilde de Paula.
Och jag är Malin Berghagen. Ernst, Carola och även Anna Skipper.
Alla dessa vidrigt harmoniska människor är nu samlade i min blekprickiga, gösmagefärgade och annars smått ångestfyllda kropp. Där inne lägger de varma stenar på varandra, lyssnar på självhjälpsband ihop och skrattyogar tillsammans framför ett avsnitt av Sjunde himlen.

Veckan i skärgården gjorde mig onekligen gott och jag ska nu sälja alla överflödiga organ så att jag kanske har råd att köpa ett ställe där ute. En lunga + lite klegg i mitten borde man ju klara sig på, eller?

Här bodde jag typ.

Fem dagar själv i en skärgårdsstuga är verkligen en prövning, men jag varken fick ångest, panikringde till vänner på fastlandet eller sneglade desperat mot knivarna i köket. Jag tror det var kakor till frukost, chips till lunch och whiskey till middag som gjorde det hela väldigt hanterbart. Och det konstanta ljudet av vågskvalp utanför fönstret förstås.

Sten (inte måsägg) + kaka + kaffe = skärgårdsfrulle!

Men fem dagar var nog i längsta laget ändå. När min vän kom på besök så fick han det största kramen jag någonsin levererat och när han öppnade sin ryggsäck och visade all öl han hade med sig så var det lite som om jag var med på Robinson och fick träffa mina barn för första gången på ett par månader. Lyckan alltså!

Bröööööli!

Ett svar to “Jag är Tilde de Paula”

  1. muskelknutten Says:

    kina killen sålde ju en av sina njurar för en ipad 2 och jag tror även han fick en macdator, så du kan säkert sälja för priset av en stuga.
    http://www.blocket.se/
    skönt att höra att du överlevde ,

Kommentera

