Hissa spinnakern!

pirat

Känner ni hur det skvalpar, kittlar och hoppar? Vinden viner och regnet piskar när vi far fram över det härliga vilda stora blå. Besättningen sliter med tampar och segel samtidigt som de sjunger varma djupa sånger om ett stundande äventyr. Själv står jag såklart vant vid rodret, vrålar ut order (ex ”Hissa Spinnakern!”, ”Aaaargh” och ”Häll upp mer rom!” och med fast hand tar jag oss mot lugnare vatten.

*  *  *

I själva verket sitter jag på en skärgårdsbåt. Det tar 4,5 timme innan vi är framme. Jag blir borta en vecka men sen ska jag berätta om alla äventyr som jag kommer att ha gått igenom. Tänk bara: Pirater! Skörbjugg! Svärddueller! Soleksem! MYGG! Ni hör ju själva, det kommer att bli en rafflande historia det här.

Vi hörs sen landkrabbor!

2 svar to “Hissa spinnakern!”

  1. Rosemarie Says:

    jag blir så himla glad när jag läser dina äventyr…har tävlingsseglat o blev så full i skratt…det brukar vrålas upp med spinnakern för-f-n…men det var länge sedan. Men har en undran…var är katten??? Ha en helt underbar vecka!!/Rosemarie

Kommentera

