Jakten på den tid…som FLYTT!

flytt

Här åker jag med mina prylar till nästa förråd.

Sjukt deprimerande att hela mitt liv får plats i ett fyra kvadratmeter stort förråd. Men ganska så förbannat praktiskt ska ni veta! Flytten flyter på ganska bra och just nu fraktar jag saker från mitt nuvarande förråd till ett tillfälligt Shurgardförråd som sedan ska flyttas till den nya lägenhetens förråd. Sa jag ordet förråd förut förresten? Förlåt för det. Hoppas du inte känner dig förrådförrådd. Så, nu slutar jag med det där förrådsförfarandet.

Min lägenhet byter ägare på måndag och just nu är det en ganska deppig tillvaro i den. Inget internet, täckningen är åt helvete, all mat är kastad, kläderna ligger i lådor, tv:n håller på att braka ihop, vilket inte spelar så stor roll i och för sig eftersom jag sagt upp alla kanaler och kan som bäst avnjuta Landet Runt när burken väljer att funka. Landet Runt är för övrigt världens bästa program. På riktigt! Så jävla bra att det ska få ett eget inlägg någon gång snart.

Just nu sitter jag i ett köpcentrum och snor dess internet. Bankärenden, mejlande, sötsurfande och annat livsviktigt är nu avklarat. Nu är det dags att återgå till dammråttsstrypning och mögelbrottning i lyan innan det är dags för det stora flyttlasset i helgen.

Jag längtar onekligen till när det nya livet äntligen börjar.

Förråd.

Etiketter:

Kommentera

