Finnes: Skaldjur

kräftIbland kan söndagar kännas lite tunga. Ni vet. Kanske är det tankarna på en jobbig arbetsvecka som ligger framför en, kanske är det för många tomma ölburkar som ligger bakom en. Eller så har man alldeles för mycket tid med sig själv just på söndagar så att man slagit någon slags existentiell knut på hjärnan.

Ni vet väl vad som gör allt det där lite lättare? Just det. Medicinen är serverad.

2
Man, 25 år, söker en trevlig
tjej. Jag är trevlig.

Kommentar: Trevlig. Smaka på ordet och fundera på när du använder det. Personligen så skulle jag kunna använda det för att beskriva en sysslings partner som jag pratat med i fem minuter med på någon släktträff för 20 år sedan. Eller kanske han som har kiosken på hörnet. Eller för att beskriva en skittråkig fest. ”Tack för att jag fick komma, det var verkligen jättetreeeevligt.”

1
46-årig kräfta i Sundsvall
söker man, kanske skorpion.

Kommentar: Bestäm dig nu kära förvirrade saftiga skaldjur, söker du en man eller är det en skorpion som du är ute efter? Vad jag har förstått är det vitt skilda varelser som tillför helt olika saker till ett förhållande. Så lägg klorna i djupa veck och ta en rejäl funderare. Spontant skulle jag föreslå en skorpion. Mest för att de rent storleksmässigt är mer kompatibla med just kräftor. En romans mellan kräfta och man känns fruktansvärt fetischigt och jag vill helst inte tänka för mycket på den slaskiga relationen.

Fler roliga kontaktannonser kan ni läsa här.

Kommentera

